Co Working Space

Dit project stond in het thema van flexibel werken met doorgroeimogelijkheden. Studio Knott heeft een advies uitgebracht voor investeerders naar aanleiding van het onderzoek.

Uit het onderzoek is gebleken dat de gekozen doelgroep, tussen 22 en 35 jaar, zeer gevarieerd en ondernemend is. Deze groep beginnende ondernemers zullen vaak starten met relatief weinig personeel. Toch zullen er ondernemers zijn die, op deze vroege leeftijd, al enigszins doorontwikkeld zijn. Hierdoor ben ik van mening dat we tijdens dit project de doorgroeimogelijkheden voor de ondernemers een hoge prioriteit moeten geven. Zo zal er gevarieerd moeten worden in het aantal vierkante meters per unit. Men kan dan in de grote ruimtes met meer personeel zitten of met meerdere kleine bedrijven bij elkaar komen om te brainstormen en informatie uit te wisselen. Met betrekking tot het aantal vierkante meters lijkt het mij groot genoeg om te investeren in een pand rond de 750m2. Hierin zullen zich genoeg mogelijkheden voordoen om het concept tot uiting te laten komen.


Het concept waar Studio Knott naartoe zou werken, voor deze doelgroep, is een dynamische sfeer met een zakelijke touch. Zo is er bij bin­nenkomst zeker een balie nodig zodat de mensen opgevangen worden en er informatie verleend wordt. Deze balie bij binnenkomst zal er ook voor zorgen dat men meteen de “wauw” factor ervaart. Doordat dit gemeenschappelijk is zal het professioneel overkomen en worden klanten deugdelijk opgevangen, waarna ze met de hurende partij naar een private ruimte worden geleid.


Ook is Studio Knott van mening dat er een ruimte moet worden ingericht waarbij men kan ontspannen. De laatste tijd is dit steeds meer van belang onder de jongeren. Zo is bewezen dat men na twee uur gefocust te werken het lichaam ontspanning nodig heeft, dit omdat dan het concentratievermogen exponentieel daalt. Ook zie je de opkomst van de “vrijdagmiddag borrel” waarbij de werkende mens op vrijdag­middag eerder stopt om nog even te ontspannen met collega’s. Dit is enorm van belang voor de onderlinge sfeer en moet dus gefaciliteerd worden.

 

Studio Knott is van mening dat er hierdoor kansen zullen ontstaan voor jonge, gedreven ondernemers en dit zal automatisch voor mond tot mond reclame zorgen waardoor de belangstelling voor dit vooruitstrevende concept toe zal nemen.

Eindresultaat

Share by: